Marktplaats Chat!

“Als u een vraag heeft dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag. Met vriendelijke groet, Annet van der Hoek, Directeur Klantenservice”.

Dat was de laatste zin van een, vrijwel zeker, automatisch gegenereerd bericht van Marktplaats op mijn bankrekening.
En ik had dus een vraag. Een korte heldere vraag, naar mijn mening.
Waar ik die vraag kon stellen werd niet vermeld maar in mijn naïviteit dacht ik op de website van Marktplaats. Maar een telefoonnummer of een email adres vond ik daar niet. Zelfs het woord ‘klantenservice’ was nergens te bekennen. Maar wel een link met de tekst “STEL EEN VRAAG”.
Kijk, dacht ik ze komen hun belofte na.
Wat gebeurt er ? Er opent zich een Chatvenster, met de uiterst vriendelijke tekst “ Welkom bij Marktplaats. Waarmee kan ik je helpen”? Onderaan het schermpje kan ik “mijn zin” intikken. Hieronder zie je wat er toen gebeurde.

Ernst : Waarom wordt er vanaf morgen periodiek € 0,30 van mijn bankrekening afgeschreven”?
Marktplaats: “ Wil je iets verkopen”.
Ernst: “ Nee”.
Marktplaats: “ Mag ik je advertentienummer”.
Ernst: “ Ik wil niets verkopen”.
Marktplaats: “Ik begrijp je vraag niet. Kan je die nogmaals stellen”.
Ernst: “Waarom wordt er vanaf morgen periodiek € 0,30 van mijn bankrekening afgeschreven”?
Marktplaats: “ Wil je weten waarom er geld van je rekening is afgeschreven”?
Ernst: “Ja”.
Marktplaats: “ Heb je iets gekocht?”
Ernst: “Nee”.
Marktplaats: “ Ik begrijp je vraag niet”
Ernst: “ Laat maar “.
Marktplaats: “ Ik begrijp je vraag niet. Ik zal je een medewerker geven. Wil je alvast wat vragen beantwoorden”.
Ernst: “Ja”.
Marktplaats: “ Wat is je naam ? Wat is je adres? Wat is je telefoonnummer? Wat is je geboortedatum”. Waar gaat het over ?

Ik vat de laatste vragen samen in één chat bericht, maar in werkelijkheid is dat steeds een nieuwe vraag. Na mijn antwoorden meldt de automatische Miep dat de eerstvolgende beschikbare medewerker mij “verder zal helpen”.
Ongeveer 5 minuten later verschijnt op het chat scherm “ Ik ben Michelle , waarmee kan ik je helpen”?

Het gaat te ver om die “correspondentie” ook nog weer te geven. Uiteindelijk geeft zij 15 chatberichten later toe dat zij het antwoord ook niet weet.  Al met al 25 minuten later ben ik niets wijzer en mijn irritatie heeft nog net het kookpunt niet bereikt.

De volgende dag wordt er inderdaad € 0,30 van mijn bankrekening afgeschreven zonder enige uitleg. Ik heb de afschrijving gestorneerd. Ben benieuwd of Marktplaats mij hierover gaat bellen of misschien wel een deurwaarder gaat inschakelen.

Ik hoop op het eerste. Want misschien kan het “probleem” in een goed gesprek met een echte medewerker worden opgelost. Het is ze geraden dat Marktplaats. En zo niet dan wil ik contact met de Directeur Klantenservice, mevrouw Annet van der Hoek. Als ze al echt bestaat of misschien toch gewoon een automatische Chat Miep is.

IK WIL DE ECHTE KLANTENSERVICE TERUG.

Eén antwoord op “Marktplaats Chat!”

  1. Jouw frustratie is mij uit het hart gegrepen Ernst! Ik erger me ook mateloos aan die robots. Ik heb trouwens dezelfde ervaring met Marktplaats gehad. Maar ook andere bedrijven met een “klantenSERVICE” bedienen zich van deze – in mijn ogen zeer klantonvriendelijke manier van doen. Ik ondersteun dan ook je hartekreet dat je “de echte klantenservice terug wil”!!!!!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.